Get Adobe Flash player
Archief

FilmRecensies.TV:SCIENCE FICTION SKyline(2010) ‘Veel sky weinig lijn’ + HD trailer

Filmrecensies

Post to Twitter

FilmRecensies.TV:SCIENCE FICTION SKyline(2010) ‘Veel sky weinig lijn’ + HD trailerSkyline lijkt 100% te zijn gemaakt voor de videomarkt. Als we kijken naar het verhaal, de synopse en het soort acteurs althans. Wat we heel duidelijk zien is dat de regisseurs en schrijvers een achtergrond kennen in Visual Effects. De jonge broers Greg en Colin Strause(The Brothers Strause) kennen een reeks van producties waar zij de effecten voor mochten verzorgen zoals X-Files, Avatar en 2012.

Zwak verhaal

De onafhankelijk geproduceerde film Skyline balanceert op grootse special FX maar faalt in de volledige verhaallijn en regie van de relatief onbekende hoofdrolspelers zoals Eric Balfour. Hét verhaal: aliens hangen met hun ruimteschepen boven LA en zuigen ensen hun schepen in met aantrekkend blauw licht.

Veel groen scherm

Een van de broers Strause legde tijdens een interview op het Toronto festival in Canada uit dat het filmen vooral voor een groen scherm gebeurde en en wel in zijn eigen huis. De speciale effecten doen veel aan Indepence Day denken het principe van mensen de schepen omhoog brengen lijkt een kopie van War of the Worlds, net als de tentankels die aan de boosaardige aliens hangen en mensen uit hun huizen willen slepen.

Opbrengst

Waar de kosten vooral niet naar de acteurs, het verhaal en de lokaties zijn gegaan is de geschatte opbrengst van Skyline half december 2010 in de VS kwam op ruim 20 miljoen dollar. Begin 2011 is deze in Nederland in de bios te zien. De trailer en effecten zijn slim bij elkaar gebracht als ook de buzz rondom de promotie en geruchten dat er al een deal is voor deel 2 van Skyline. Bij de eerste dialoog die zich aandoet in deze film zal zelfs de doorgewinterde SCI-FI fan zijn afkeer tonen.

FilmRecensies.TV:SCIENCE FICTION SKyline(2010): 4.5 Click here to view the embedded video.

Authors: Filmrecensies.tv

Lees meer..